Sozios y amigos

En 1982 una colla de chobens se pensó que una asoziazión serba una buena ferramienta ta luitar por ideyas que lis trestucaban. No lis fuo mal, porque dimpués de tanto tiempo, ixos chobens que ya no en son y atra chen que piensa igual contina con ixa ferramienta que no s’enrrobina si s’engrasa bien.

Fablans no semos solo que os sozios. Tamién lo en son as entidaz que en bel inte u de traza cutiana alportan perras u infraestrutura, ixas personas que de bella traza nos han refirmau con o suyo esfuerzo, mesmo lo publico de os conziertos ye parti nuestra.

Os que aora colaboramos en Fablans Zaragoza semos parando buena cosa d’autos entre os cualos contamos con una pachina web adedicata á iste ebento. Queremos que as esferens personas y entidaz que de bella traza han siu parti nuestra en bel inte d’istas trenta añadas tienga la oportunidá d’espresar y d’amostrar á os leutors de a web qué ha ripresentau ta els formar parti d’ista familia tan graniza.

Ye muito fázil. Puedes escribir como un folio alto u baxo de lo que te pete arredol de a tuya esperienzia en ista asoziazión en o tuyo papel como parti d’una entidá colaboradora, sozio, colaborador, publico, clien, alunno... Un conzierto, un curso, un cargo, una falordia e nimbiar o testo que quiers que se publiqué en iste sezión a fablanszaragoza@gmail.com

LIGALLO DE FABLANS DE L´ARAGONÉS

 

Colaborazions de Sozios

A nobieta que teneba yera unibersitaria y yo escolano de Formazión Profesional, rama quimica. No ye que me dase de menos pero os amigos suyos tamién yeran en a unibersidá y pinfablan como berdaderos academicos.

En 1986 yo ya sabeba de retruque que en Aragón se charraba esferén. Una muller lo me contó y paré cuenta que tamién pertenexeba á ixa clase d'aragoneses que charraba esferén, lo que dimpués aprendié que se diziba “Aragonés residual”.

A cosa que a nobieta de yo ya yera de Fablans y os suyos amigos unibersitaires, tamién. Los i conoxié en un conzierto ta o Pilar, en a Pza Santa Marta. Puestar que tocasen Cornamusa u belún d'istos que no conoxeba ni blanco ni negro. Yo yera de Pink Floyd y asina me clamaba belún dimpués Me remero d'unos cuantos unibersitaires miembros de Ligallo de Fablans de l'Aragonés zorros (u meyo zorros) con una garrafa de 25 Lt de bin trepuzando con os fierros que deseparaban un chardiner pataquiau de o sulero de a plaza. Entre canta y canta, istos maziellos diziban cosas que no entendeba pas. Aquí no plegaba “l'Aragonés residual” de yo.

Por a nobieta, que no por os unibersitaires, fue amanando-me ta Fablans y entendié que lo que una muller me contó yera o prenzipio de un camín que m'ha lebato bentitantas añadas andar ta plegar en iste punto, que no ye a fin de o camín.

Aquella nobieta y o camín m'han dau dos fillos que abatanan a capeza sin de piedá igual en castellán que en Aragonés. Sigo estando de Pink Floyd, pero he escubierto a mosica popular d'Aragón y de milenta de puestos más. Tiengo esclatero quí soi, d'an biengo y cara t'an boi.

CHAN BAOS (Presindén de Fablans Zaragoza)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ligallo de Fablans ¡¡¡ Encara !!!
Tiengo a suerte de sentir tos os diyas a biella luenga per ixo en cada parola que
siento, Fablans ye en o mio esmo.

Cuan charro per a ribera, per as bals,? per o semontano, Fablans charra con yo.

Ixe? zereño treballo feito en o sieglo XX yera ta esfender a luenga en o sieglo XXI.

Per ixo ye alazetal que CHARREM, CHARREMOS, RAGONEM, a luenga
de a nuestra pardina, de a nuestra bal, de a nuestra redolada.

Noraguena per ixas 30 añadas. No xublido mai a ra buena chen de a capital.

CHORCHE PANIELLO

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Para no ser socio de Fablans, ni aún saber charrar aragonés, no es poco honor para mí el poder poner estas líneas en este sitio web que conocí cuando era nada más que un zagalico y de repente se ha hecho mayor hasta el punto de que me cuesta reconocerlo.

Claro que no escribo por la fuerza, ni porque me paguen (¡lo juro!). Siempre he admirado a Fablans y el trabajo que hacen en pro de una cultura ignorada, a veces maltratada y siempre marginada, trabajo serio y riguroso a la vez que ilusionado.

Si aún no he dado el paso de unirme a ellos no es por aquello de no pertenecer a una asociación que admite a tipos como yo, sino porque por mi falta de tiempo y mi poca capacidad de organización suelo ser de poca ayuda, más bien una rémora, para quienes intento ayudar. Miro con envidia el nivel de compromiso que alcanza esta chobenalla, que yo difícilmente podría alcanzar.

Pero en la medida en que he podido he contribuido, aunque intermitentemente, a que Fablans tenga este escaparate, esta página web, en la rete de retes; una herramienta fundamental para la difusión de sus actividades y la comunicación entre sus socios, dispersos por una geografía extensa e inconexa.

He ayudado, esta vez creo que sí, a criar al arrapiezo, lo he visto hacerse un chaval y aunque ahora ha alcanzado la madurez y alzado el vuelo veo con orgullo que aún se acuerda de las horas que pasé educándole y enseñándole a hacerse un web de provecho.
Goyoso cabo d'año, Fablans, y que vengan muchos treintas más.

ALBERTO TURÓN LANUZA